שת"פ צבאי וביקור גנרל: חיילים אמריקאים השתתפו בתרגיל בישראל

קובי פינקלר No Comments on שת"פ צבאי וביקור גנרל: חיילים אמריקאים השתתפו בתרגיל בישראל

תרגיל צבאי נרחב המשותף לצבא ארה"ב וצה"ל התקיים השבוע בישראל | בתוך כך, מפקד הפיקוד האירופי של צבא ארה"ב הגיע לביקור רשמי בישראל

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"בשעת חירום ולאחר החלטה יגיע מערך ההגנה האוירית של צבא ארצות הברית לסייע למדינת ישראל במשימות ההגנה מפני איום תלול מסלול" כך אומר תא"ל צביקה חיימוביץ, מפקד מערך ההגנה האוירית בחיל האוויר, לקראת תרגיל "ג'וניפר קוברה"במסגרתו הגיעו לארץ 2500 לוחמים אמריקנים על צוותיהם וסוללות ההגנה האוירית ובתוכם הפטריוט.

תרגיל ה"ג'וניפר קוברה" המשותף לצה"ל ולצבא ארצות הברית מתקיים בארץ בפעם התשיעית ובשיאו יתרגלו הכוחות את כל מערכי ההגנה האוירית ובהם את כיפת ברזל, היהלום (הפטריוט הישראלי), קלע דוד ומערכות החץ..

במהלך התרגיל שידמה מתארים שלא הוכרו עד כה והינם העכשוויים ביותר יפרסו מערכות כיפת ברזל ברחבי הארץ ובסופו אף יתקיים ניסוי באש חיה בו יתרגלו הכוחות יירוט חי של המערכות הישראליות והאמריקאיות.

מפקד כח המשימה האמריקני הגנרל ריצ'רד קלארק אומר כי מערכות ההגנה האויריות האמריקניות הינן מהמתקדמים והחזקים בעולם וכי שיתוף פעולה על צה"ל מתבקש.

בתוך כך, היום יחל ביקורו הרשמי בישראל של מפקד הפיקוד האירופי של צבא ארצות-הברית, הגנרל קרטיס מ. סקפרוטי, כאורחו של ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט.

גנרל סקפרוטי צפוי לבקר בבסיסים ובאתרים בארץ, ביניהם מפקדת תרגיל ה-2018 Cobra Juniper ולהיפגש עם גורמים בכירים בצה"ל, ביניהם סגן ראש המטה הכללי, אלוף אביב כוכבי, ראש אגף המבצעים, אלוף ניצן אלון, ראש אגף המודיעין, אלוף הרצי הלוי, מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, ראש אגף התכנון, אלוף אמיר אבולעפיה ובכירים נוספים.

ביקור זה הוא חלק מהקשר ההדוק בין המדינות והצבאות המבוסס על ערכים ואינטרסים משותפים. זהו ביקורו השלישי של גנרל סקפרוטי בישראל.



0 תגובות